Co jeść na śniadanie?

Jak każdy już zapewne wie, ponieważ wszyscy dietetycy i nie dietetycy o tym trąbią, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i tak właśnie jest. To właśnie dzięki niemu możemy dobrze zacząć nasz dzień i wyruszyć z domu zdobywać świat. Śniadanie powinno być bardzo pożywne mówi się, że w granicach 500-700 kcal dlatego, że po przebudzeniu poziom glukozy w organizmie jest bardzo niski i należy go jak najszybciej podwyższyć zjadając pożywne śniadanie. Jedzenie rano jest także wskazane, ponieważ rano żołądek wytwarza większą ilość soków trawiennych i jeśli nic nie zjemy to doprowadzamy do uszkodzeń naszego narządu. Taki błąd popełnia wiele osób, które chcą się odchudzić, nie jedzą nic na śniadanie uważając, że to dobry pomysł aby pozbyć się tego posiłku. Nic bardziej mylnego, ponieważ nasz organizm jest na tyle sprytny, że braki ze śniadania nadrobi przy obiedzie czy innym posiłku w ciągu dnia i efekt będzie odwrotny albo żaden. Powinniśmy spożywać je od 30 minut do 1h po przebudzeniu aby była zachwiana równowaga w organizmie i przywrócony metabolizm, który zmniejszył się podczas snu. Jakie są pożywne i bogate w składniki śniadania?

Na śniadanie zaleca się aby jeść produkty bogate w białko, ponieważ czujemy się po nich dłużej syci i przyspieszamy przemianę materii. Powinno się jeść także owoce i warzywa, które dostarczą nam błonnika i wspomogą trawienie no i jak wiadomo są bogate w witaminy.

    • Musli – bardzo fajne śniadanie, które zawiera wiele owoców takich jak banany, truskawki czy maliny. Możemy je przyrządzać z mlekiem albo spożywać z jogurtem, do popicia fajnie jest wycisnąć sobie świeży sok z owoców, w ostateczności można nabyty ze sklepu pomarańczowy czy jakiś podobny.
    • Jajecznica – kto nie lubi popularnej jajecznicy? Jest to bardzo dobra opcja na śniadanie, jest bardzo pożywna i bogata we wszelkie składniki, oczywiście nie sama ale z dodatkiem pomidorków lub pieczarek. Nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić ją na boczku lub cebuli.

Unikać należy takich produktów jak białe pieczywo, wszelkie gazowane napoje, żółty ser, gorąca czekolada i ciastka.